Hoe word ik beter gevonden via Google?

Hoe word ik beter gevonden via Google?

Hoe verbeter ik mijn vindbaarheid op Google?


Google Mijn Bedrijf is een gemakkelijk te gebruiken en gratis tool waarmee u uw praktijk beter vindbaar kan maken binnen Google. Door een account aan te maken, zorgt u ervoor dat mensen uw praktijk gemakkelijker kunnen vinden en daarbij toegang hebben tot alle belangrijke informatie zoals: openingstijden, route beschrijving, reviews en meer. 
Let op: u hoeft voor Google Mijn Bedrijf niet te betalen en geen gebruik te maken van betaalde advertenties

Deze tutorial laat zien hoe u beter gevonden wordt op Google.

Voorbeeld Google Mijn Bedrijf profiel 



1. Ga naar de website van Google Mijn Bedrijf, door in Google te zoeken op: Google mijn bedrijf. Klik vervolgens de aangegeven website aan. 




2. Klik op de knop: Nu beheren. Vervolgens wordt u gevraagd om in te loggen met een Google account. Mocht u deze nog niet hebben, dan moet u een Gmail account aanmaken. 




3. Om uw praktijk toe te voegen klikt u op: Je bedrijf aan Google toevoegen. 




4. Voer uw bedrijfsnaam (in uw geval waarschijnlijk de praktijknaam) in. Klik daarna op volgende.

5. Voeg een bedrijfscategorie toe. Hiermee omschrijft u uw praktijk, een voorbeeld van een bedrijfscategorie is bijvoorbeeld huisarts of apotheek. Wanneer dit is ingevuld klikt u op volgende.
 
6. Bij de vraag: 'Wil je een locatie toevoegen die klanten kunnen bezoeken, zoals een fysieke winkel of een kantoor?' Klik op ja wanneer patiënten naar een fysieke locatie van u komen. Wanneer dit niet het geval is klikt u op nee. Vervolgens klikt u weer op volgende.

7. Voeg de adres gegevens toe van uw praktijk. Wanneer u dit correct heeft ingevuld klikt u op volgende. 

8. Na het invoeren van uw adres gegevens. Verschijnt er een kaart waarbij u precies kan aangeven waar de praktijk zich bevindt. Bekijk of de marker op de juiste plek staat. Is dit niet het geval, dan kunt u deze verplaatsen. Dit doet u door met uw muis op de marker te klikken en vervolgens ingedrukt te verschuiven. Staat de marker goed dan klikt u op volgende. 




9. Op de vraag: Bedien je ook klanten buiten deze locatie? Klikt u op ja wanneer u ook klanten bediend buiten u opgegeven locatie, bijvoorbeeld wanneer u twee locaties heeft. Vervolgens voegt u de gebieden toe waar uw klanten bediend worden. Als dit niet het geval is dan klikt u op nee en vervolgens weer op volgende. 

10. Voeg het telefoonnummer en website toe van uw praktijk. Deze gegevens worden vermeld zodat patiënten met u in contact kunnen komen. 

11. Tot slot wordt er gevraagd of u op de hoogte wil gehouden worden van updates en aanbevelingen voor je bedrijf op Google. Kies wat voor u van toepassing is. Klik vervolgens op volgende. 

12. Nu alle gegevens ingevuld zijn, moet u het account verifiëren. Dit is om aan te geven dat het daadwerkelijk uw bedrijf is. Google doet dit doormiddel van het opsturen van een brief naar het door u ingevulde adres. Voer de naam in van het contactpersoon en controleer of de ingevulde adresgegevens kloppen. Wanneer dit allemaal klopt klikt u op de knop opsturen. Google geeft aan dat het ontvangen van deze verificatie brief tot 11 dagen kan duren. Zorg ervoor dat u dit in de gaten houdt. 



13. Heeft u de brief ontvangen, dan logt u in bij Google Mijn Bedrijf. Vervolgens klikt u op de locatie die u wilt verifiëren en klikt u op Locatie verifiëren in het menu of op Nu verifiëren. Geef de vijfcijferige verificatiecode van uw briefkaart op in het veld Code en klik op verzenden. Uw account is nu geverifieert en klaar voor gebruik. 

14. Binnen uw profiel kunt u in de menubalk bij informatie nog relevante zaken toevoegen zoals: openingstijden, omschrijving van de praktijk en foto's. 

U heeft nu een Google Mijn Bedrijf account aangemaakt en opgezet. Wilt u nog meer lezen over de voordelen van Google Mijn Bedrijf dan kunt dit lezen via onze blog. Deze kunt u vinden door hier te klikken.  









    Liever telefonisch contact?

    Wij zijn elke werkdag tijdens kantooruren bereikbaar: Bel 030 – 22 70 530