Hoe werkt de calamiteitenmelder?
Op uw praktijkwebsite kunt u gebruik maken van een calamiteitenmelder die bovenaan uw website verschijnt als er een belangrijke melding gedaan moet worden. Bijvoorbeeld wanneer de openingstijden van de praktijk zijn gewijzigd.
Deze melding is zichtbaar op alle pagina's binnen uw website en kan niet per individuele zorgverlener aangepast worden. De bezoeker kan de melding na het lezen sluiten. De melding zal dan niet meer getoond worden aan deze bezoeker.
Deze tutorial laat zien hoe u de calamiteitenmelder aanzet op uw homepagina.
Een voorbeeld van hoe de calamiteitenmelder eruit ziet op uw praktijkwebsite.
Calamiteitenmelder aanzetten
1. Klik in de linkerkolom op 'site instellingen' en ga naar 'calamiteitenbanner'.
2. Vink 'crisis actief' aan om de calamiteitenbanner te activeren of juist deactiveren. Bij startdatum kunt een startdatum invullen. Vanaf deze datum zal de calamiteitenbanner zichtbaar zijn op de website. Bij einddatum kunt u een einddatum invullen om de melding te laten stoppen. Deze is verplicht, weet u niet precies wanneer de melding moet stoppen, dan raden wij aan een datum ver in de toekomst te kiezen. Let op! Als de einddatum in het verleden ligt en niet wordt aangepast, verschijnt de calamiteitenbanner niet op de website. Zorg er dus voor dat je altijd een einddatum in de toekomst invult.
Vervolgens kunt u de melding een titel geven en een tekst toevoegen.
3. Wanneer u verder naar beneden scrollt kunt u eventueel een foto toevoegen of wijzigen en kunt u nog doorverwijzen naar een achterliggende pagina met meer informatie. Vergeet aan het einde niet op de blauwe knop 'opslaan' te drukken!